מה חשוב לדעת לפני ששוכרים משרדים בתל אביב?

1. מיקום: היכן בדיוק נמצא המשרד ואילו שירותים זמינים בקרבת מקום כגון תחבורה ציבורית, מסעדות, בתי קפה וחנויות.

2. גודל ותכנון: האם המשרד מתאים לצרכי העסק, מהו גודל השטח (החישוב הגס אומר 10-14 מ"ר לעובד), איזו חלוקה פנימית קיימת, האם ישנם חדרי ישיבות וכדומה

3. מחיר: מחיר הינו הפרמטר החשוב ביותר, למחיר השכירות מתצווספות הוצאות כמו דמי ניהול, חשמל וכו'.

4. תנאי השכירות: חשוב להבין את כל תנאי החוזה על בוריו. מהי תקופת השכירות, אופציות להארכת חוזה השכירות ותנאים נוספים כמו תיקונים התאמות.

5. תשתיות: חשוב לבדוק רמת התשתיות שיש במשרד אותו אתם מתכננים לשכור, תשתיות כגון חיבורי אינטרנט ומערכות אבטחה זאת כדי לוודא שהתשתית הקיימת מתאימות לצרכי העסק.


העיר תל אביב מהווה כמרכז הארץ לא רק בשל מיקומה הגיאוגרפי, אלה בעצם היותה מרכזית ומובילה כמעט בכל היבט ותחום אפשרי וכחלק מכך, גם בתחום העסקי. תכלס לא רק תל אביב, בורסה נחשבת אטרקטיבית לא פחות.
כך יוצא שאם אתם מחפשים אחר השכרת משרדים בתל אביב, אתם בחברה טובה, מכיוון שבכל זמן נתון בדיוק כמוכם, גם רבים אחרים מחפשים אחר משרדים בעיר. החדשות הטובות שבהתאם לביקוש הרחב גם היצע המשרדים בתל אביב הינו רחב ומגוון בהתאמה.
כחלק מכך, אם מחפשים בצורה מסודרת ונכונה, אין שום סיבה שתאלצו להתפשר על פחות מהמשרדים המרשימים והמתאימים ביותר במיוחד לצרכים שלכם. משרדים יכולים להתאים במיוחד לחברות הייטק וסטארטאפים המחפשות סביבה מקצועית ומרשימה לפעילותם העסקית.

אז מה אתם מחפשים?

עם קצת יצירתיות ויכולות עיצוביות, גם דירת מגורים ישנה יכולה להיות מוסבת למשרד, אבל (ובדגש על האבל) אין זה עונה לדרישות כמובן.
מהסיבה הזאת, לפני שיוצאים לדרך ומתחילים בחיפוש משרדים להשכרה, חשוב שתגדירו בצורה מעמיקה מה אתם מחפשים – לדוגמא, האם אתם מעוניינים במשרדים הממוקמים בבניין משרדים מטופח, מסודר ומעוצב? באיזה איזור? לאיזה כמות עובדים? מה לגבי צמיחה עתידית של העסק?

כמובן, שיש לקחת בחשבון שהחלטה זו נגזרת במידה רבה מהתקציב אותו אתם מבקשים להקצות למטרה – כידוע, אם את מתמקדים בחיפוש באזור מסוים בעיר, אתם ודאי לוקחים בחשבון כי השכרת משרדים בבניין מטופל ומסודר תהיה כרוכה בשכירות גבוהה יותר בהשוואה למשרדים אשר ימוקמו בבניין ובמיקום פחות אסטרטגי.
ישנם בניינים שהם קלאס A, מגדלים חדשים, יש בניינים קלאס B שהם בניינים לא חדשים אבל מתוחזקים טוב ויש בניינים קלאס C שהם בניינים שכונתיים ישנים.

אם יש לכם צורך בשירותים נלווים כמו שירותי לובי ושמירה וכיוצא בזה, כדאי לקחת בחשבון גם את הנושא הזה.
משרד גדול? משרד קטן? גם נושא המטראז', שטח המשרד, בו אתם מעוניינים ישפיע במידה רבה על הליך החיפוש ועל גובה התקציב אשר יוקצה למטרה – לכן, כדאי גם להגדיר את הנושא הזה לפני שמתחילים בהליך חיפוש המשרדים. החישוב למטרה זו אומר 10-14 מ"ר לכל עובד, בחישוב קל של מ"ר לכל עובד כפול מספר עובדים יהיה שטח אותו אתם צריכים.

יוצאים לדרך – מתחילים בחיפוש אחר משרדים

בעידן האינטרנט בו אנו חיים הליך חיפוש משרדים יתחיל ברשת האינטרנט. ניתן למצוא לא מעט לוחות וירטואליים אשר מרכזים משרדים להשכרה. חשוב לציין שברוב הלוחות המפרסמים משרדים ואף בקבוצות שונות ברשתות חברתיות, המשרדים שתמצאו שם הם משרדים יחסית קטנים (עד כ – 300 מ"ר) או כאשר מדובר בפרסום ישיר של הבעלים. כמובן לא נשכח את נושא המודעות הפיקטיביות שתוקף מכל פינה שאותם לוחות עושים כדי להגדיל את ההיצע ולנפח את נראות הלוח.

כאן נכנסים לתמונה חברה לתיווך משרדים להשכרה בתל אביב ובורסה לחברות הייטק וסטארטאפים! ההיצע האיכותי של משרדים להשכרה, שאפילו לא מספיק להגיע לפרסום, נמצא אצלם. חברת תיווך שסורקת את השטח מהבוקר עד הערב עבור מי שמעוניינים לשכור ולהשכיר, הם אלו שיכולים ליצור את המפגש הנכון למי שזה נכון עבורו ובזמן הנכון, על כמה וכמה שלרוב המתווכים יש יחסים ארוכי טווח עם לקוחותיהם, השוכרים המשכירים ומה שביניהם, חילופי שוכרים.

מה חשוב לבדוק לפני שחותמים?

השכרת משרדים בתל אביב ובבורסה מהווה צעד חשוב ומשמעותי. כחלק מכך, גם אם הגעתם למשרדים שנראים לכם כאופטימאליים, חשוב שלא תמהרו לחתום על חוזה, עד שלא תבדקו את כל הפרטים החשובים ובין היתר עלויות נלוות. מעבר לעלות השכירות יש לא מעט הוצאות נוספות אותם עתידים לבצע כגון חשבונות ארנונה, מים וחשמל, דמי נהיול בבניין, האם דמי ניהול כוללים מיזוג אויר? תשתיות כמו אינטרנט ושרתים, האם המשרד מגיע מרוהט או לא ועוד הרבה עלויות אחרות נוספות. כדאי שיהיו לכם כל הפרטים הרלוונטיים בנושא.
פרמטר נוסף שחשוב לבדוק מדבר על הגישה למקום. מקומות חניה וחניונים מסודרים, קירבה לתחבורה ציבורית הכוללת בעיקר תחנות רכבת ותחנות רכבת הקלה.
ככל שתבדקו יותר פרטים, כך יעלו הסיכויים שתמצאו בסופו של דבר את המשרדים האופטימליים המתאימים כמה שאפשר לצרכים שלכם.

טיפים מנצחים שכדאי ליישם לפני ששוכרים

  • הגדרת הצרכים – משרדים בתל אביב או בבורסה אשר עונים על כל הדרישות והצרכים עוברת בהגדרה מעמיקה של הצרכים. בין היתר, כדאי להבין פרטים לגבי המיקום הרצוי למשרדים בעיר. לגבי גודל המשרדים, לגבי גובה התקציב אשר יוקצה למטרה ולגבי כל פרט אחר שיכול להוות כבעל חשיבות והשפעה על הבחירה.
  • השקעה בחיפוש – יש לקחת בחשבון שהדרך יכולה להיות ארוכה, אבל הסבלנות בהחלט משתלמת. ההמלצה היא לנסות ולהתחיל את הליך החיפוש זמן מה לפני המועד בו אתם מבקשים לעבור למשרדים. כאשר זמן יכול להוות יתרון ולהתוות את הדרך לעבר הבחירה הטובה ביותר.
  • הכנת השאלות הנכונות – בכדי לחסוך זמן ולהימנע מהגעה למשרדים לא רלוונטיים, ההמלצה היא להכין רשימת דרישות מסודרת, כאשר התשובות יאפשרו לכם להבין האם מדובר במשרדים שיש להם פוטנציאל לענות על הדרישות, הצרכים והציפיות.
  • להגיע ולראות באור יום – כאשר אתם מגיעים לראות את המשרדים, כדאי לוודא שזה קורה באור יום. מה שיאפשר לכם לראות יותר טוב ולהבין אם אכן מדובר במשרדים מתאימים.
  • תשומת לב לפרטים – משרדים מייצגים במידה רבה את העסק ולכן, חשוב ולוודא שהם אכן עומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר האפשריים. לכן, כדאי לשים דגש גם על הפרטים הקטנים ביותר, לדוגמא, המעלית, שירותי שמירה באותו בניין (במידה ויש כאלה) וכיוצא בזה.

אני זמין לכל שאלה, אל תהססו לפנות 🙂

ויקטור אנקסרטיטוס, מייסד ומתווך משרדים
972-50-777-0283+  |  victor@next-place.co.il

מוזמנים להשאיר פרטים לחזרה:


השווה מקומות אירוח

לְהַשְׁווֹת

תפריט נגישות